Som skrevet tidligere er vi for tiden uten internett. Straks etter at internett forsvant, bestilte vi montør fra NextGenTel. Så på tirsdag fikk vi beskjed om at det kom en montør dagen etterpå, og at dersom det ikke passet, måtte timen avbestilles minst tre dager i forveien... Heldigvis passet det for oss, så dagen etterpå var vi tre personer hjemme for å ta i mot montøren som skulle komme mellom 08:00 og 16:00. Da det kl 17:00 fremdeles ikke hadde kommet noen montør, ringte jeg til NextGenTel, som informerte meg om at montøren sannsynligvis hadde funnet ut at det ikke var nødvendig å komme inn i huset. I tilfelle det var skjedd en feil, fikk vi likevel beskjed om å være hjemme dagen etterpå også.
Dagen etterpå kommer imidlertid ingen montør, kun en lapp i postkassen hvor følgende står (fritt gjengitt): "Vi møtte dessverre tomt hus, og vi kunne ikke nå deg på tlf. Vi ber deg ta kontakt med oss på telefon for å avtale nytt møte."
Jeg sto i vantro og leste beskjeden om og om igjen. Fant huset tomt? Vi var søren TRE personer hjemme - i tillegg til at ytterdøra ikke var låst. Og i forhold til tlf min, hadde jeg ikke mottatt et eneste ubesvart anrop den dagen. -Og så på toppen av det hele skulle vi ta kontakt med dem per telefon for å avtale nytt møte (den tlf hvor en står i kø i 1:10:08 før man kommer frem)?
Ville jeg ha internett, så var det likevel ingenting annet å gjøre enn å følge lappens instruksjoner. I går stilte jeg meg derfor i kø for å komme gjennom på NextGenTels "kundeservice"telefon. Før jeg har fått snakket med dem, og etter å ha arbeidet meg frem fra "du er nå nr 35 i køen" til å ha fått kønr. 1, legger de altså på. ARG! Vi prøver en gang til og kommer omsider til en kvinne som synes vår historie hørtes rar ut (les: lite troverdig), og som sa at det kunne komme en ny montør om 2 uker. "WAS?" utbryter jeg, "2 uker?" I andre enden kan de ikke gi meg noe bedre tilbud, og jeg må, mens sinnet koker på innsiden, godta tilbudet hennes.
Jeg lover deg: Jeg har aldri vært så sint i hele mitt liv, aldri har "Gled dere i Herren, alltid, igjen vil jeg si: Gled dere!" vært så vanskelig å etterleve. Jeg brølte. Jeg gråt. Jeg lurte på om jeg enten skulle skrive et leserinnlegg i en avis, eller om jeg skulle skrive et brev til administrende direktør og forlange en skriftlig beklagelse.
Jeg har ikke gjort noen av delene. Men med dette innlegget, håper jeg i hvert fall at alle mine lesere ALDRI finner på å gjøre forretning med denne bedriften.
lørdag, september 24, 2005
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
14 kommentarer:
WWJD
pappa
Mitt tips: Kontakt telenor eller en annen bredbåndsleverandør:) Ikke la irritasjonen ta deg. Og hvis jeg skulle valgt et av alternativene, ville jeg skrivd til firmaet demmes, ikke avisene, da det virker mer realt.
Enig med jostein! Go get them!!! Merker jeg blir nesten irritert på dine vegne. ÅÅÅ! Men ellers er alt fint her i Trondheim asså:)
Hi,
randomly came to your blog. I was laughing bcs I spent 7 months in Bergen last year, also studying at NHH.
Greetz from Germany,
Marko
Er fonrøyd med NGT. Har ikke hatt samme prob. Så forstår koffor du er frustrert. 2 uker hadde vært for mye for meg!
Tips: Finn en annen bredbåndsleverandør..
Og du, jeg stemmer i med pappaen din : WWJD ..forstår frustrasjonen, men husk hvor heldig du er som faktisk har muligheten til å ha pc (til og med en mac), og internett, og mobil og og og...
Mange håndverkere og montører er og forblir ganske håpløse når det kommer til å holde avtaler..tok oss tre uker før en elektriker kom å fikse noe i leiligheten vår.
Ring å si opp all slags avtaler du har med de, og finn noen andre (da kan det hende de kommer fort også..funka for oss..) Huff, for en lange kommentar dette ble.. Liker ikke slike hat-innlegg jeg!!
Okei!
Vel, det dummeste man gjøre er vel å skaffe seg en annen leverandør som noen her sier. Det gjør vondt enda verre! Telenor og Tele 2 sliter med lave priser og med kundeserive og holder desvrre ikke det som loves i reklamer og kampanjer!
Å vente 2 uker er som å utforske verdenen på 14 dager :P, 14 dager er jo INGENTING, enn forhold til 1-2 mnd behandlingstid på henvendelser!
NexGenTel Norge har desverre endel problemer med Kundeservive-delen, pga at NGT har heller utviklet en egen kundeside for abbnomenter, som kunene blir abnefalt om å bruke hvis det er lang telefon kø eller hvis problemet ikke er så teknisk umulig. Men igjen er NextGenTel devfinitivt den beste bredbåndsleverandøren som finns, for bedrifter, studenter og privatfolk.
Isteden for å la deg irritere over et veldig lite problem kan du heller oppgradere avtalen med NHH og få høyere hastighet, og hvis jeg ikke tar feil kan det være NGT trekker litt i sum'en på mnd regningen, i og med at du ikke har hatt nett på en full.mnd.
NGT Forever sier jeg ihvertfall!
OI! "Internett forsvant" jaha?
Det kan jo bare være en liten teknisk feil da? Feks at Routeren har tatt kvelden, eller gått i spinn eller i værste fall hengt seg.
Om det skulle la seg gjøre kan jeg sikkert se hva som er galt, og få en kvikk service fra NGT =)
Hei, Freddy. Vi kommer til å beholde next-gen-tel fordi, som du sier, det er kortere tid å vente 2 uker enn 1 mnd. Internett forsvant ikke uten grunn... Huseieren vår bare sa opp abonnementet uten å si fra til oss, slik at vi måtte bestille et helt nytt. Men dersom det skulle dukke opp noe problem etter at montøren har vært der, tar jeg kontakt med deg...
For et utrolig langt innlegg... jeg joiner Kari i at jeg hater hat-innlegg...
Jeg hadde garentert klagd. Ikke la de slippe billig unna. Griner med deg. Jeg kommer aldri til å bestille fra de for å si det sånn.
Dette innlegget var ærlig og lett å kjenne seg igjen i. Har selv hatt store problemer med NGT. DE må skjerpe seg og noen må si ifra. Har brukt ca 1000 kr på telefonsamtaler med denne merkelige bedriften. Som din far så glimrende talte om i sommer får vi bruke disse situasjonene til å bli mer lik Jesus. Stå på med blogginga
Erik
Måtte bare si at vi også har hatt masse bøll med NextGenTel og vi har bare gitt opp hele greia. Stakkar, det ringte en selger som skulle prøve å selge bredbåndstelefoni fra NextGenTel til oss, men da benyttet jeg anledningen til å klage litt (les:nesten skjelle ut) damen.. Hm. Litt kjedelig at hun ikke jobbet for NGT bare...
Freddy, du skal bare passe deg! NGT har en gjennomført håpløs kundeservice. Noe av det som irriterer meg mest er at angreretten til avtalen er innen tre uker den er inngått... MEN DET SKJER JO INGENTING FØR DET ER GÅTT MINST TRE UKER! Jeg satt ca en halvtime i kø, samme som Sunniva, "du er nr 36 i køen", for så å bli satt over til teknisk avdeling.... For luringen som jeg først kom til hadde åpenbart ingen teknisk innsikt(fritt gjenfortalt: jeg skjønner ingenting hvis det ikke fungerer). Tydfeligvis var det én enkelt person (BARE EN!? EN ENKELT PERSON SOM STYRER EN HEL AVDELING? TIL EN STORBEDRIFT??? Prøver de å få mindre kunder???) til å ta i mot alle samtalene ettersom å gå fra nr. 9 til 1 tok vel 40 min.... Bitre minutter å vente, eller hur? Men når jeg først kommer igjennom så blir linjen BRUTT!!!! >CLICK!< Sa det i hodet mitt da! NGT er hinsides hva som er mulig å oppnå som dårlig kunderservice. Det gjenspeiler seg i alle tester også. Jeg sendte et brev til dem vedr. linjen for (tenke: mmmmm, det begynner å bli en stund siden nå) ca to uker siden. Nei, den har jeg ikke fått svar på. Har jeg fått det jeg har bestilt? Nei, jeg har bestilt 4,5 ned... er jeg heldig får jeg 2,9... Like før jeg kommer og BSer deg down the street Freddy, watch yourself. For dere andre som ikke forstod "fagtermene" så går det på at man tukter den man elsker.... ehm, ja.. med Jesu kjærlighet.
Legg inn en kommentar